macica-dwurozna-a-nieplodnosc

Macica dwurożna a niepłodność

Macica dwurożna to wrodzona anomalia anatomiczna kobiecego układu rozrodczego. Nieprawidłowa budowa narządu może skutkować problemami z płodnością i poważnymi powikłaniami w trakcie ciąży. Nietypowy kształt wpływa bowiem na zagnieżdżenie zarodka i położenie płodu. Macica dwurożna często wykrywana jest dopiero podczas dokładnej diagnostyki niepłodności, czy też nawracających poronień.

miesniaki-macicy-i-ich-wplyw-na-plodnosc

Mięśniaki macicy i ich wpływ na płodność

Mięśniaki macicy są to najczęściej nowotwory o charakterze niezłośliwym zlokalizowane w obrębie macicy. Mogą być przyczyną wielu problemów zdrowotnych, takich jak chociażby niepłodność i powikłania w ciąży. Pojawiają się zazwyczaj u kobiet w wieku rozrodczym.

Monitoring-cyklu-a-planowanie-ciazy-i-procedury-in-vitro

Monitoring cyklu a planowanie ciąży i procedury in vitro

Monitorowanie owulacji, nazywany też monitoringiem cyklu, to obserwacja wzrastania pęcherzyków jajnikowych i uwalniania komórek jajowych gotowych do zapłodnienia. Pomaga w wyznaczaniu dni płodnych i ocenie przebiegu cyklu miesięcznego. Monitoring owulacji wykonywany jest zwłaszcza u kobiet bezskutecznie starających się o dziecko, jak również przygotowujących się do procedur wspomaganego rozrodu – inseminacji i in vitro.

Morfologia-plemnikow-a-ciaza

Morfologia nasienia a ciąża

Wykonywana podczas badania nasienia morfologia plemników sprawdza ich budowę. Zgodnie z normami uznawanymi przez WHO (Światową Organizację Zdrowia) za prawidłowy uznaje się wynik, gdzie co najmniej 4% plemników ma prawidłową formę.

mrozenie-nasienia-w-klinice-leczenia-nieplodnosci

Mrożenie nasienia w klinice leczenia niepłodności

Zabezpieczenie płodności poprzez mrożenie nasienia pozwala wielu mężczyznom w przyszłości zostać ojcami. Niesprzyjające czynniki środowiskowe, choroby, terapie onkologiczne, a także starzenie się organizmu mogą przyczynić się do osłabienia jakości plemników, a nawet ich zaniku.

Mrozenie-zarodkow-podczas-in-vitro

Mrożenie zarodków podczas in vitro

Mrożenie zarodków stanowi ważny element wspomaganego rozrodu. W trakcie procedury in vitro zazwyczaj zapładnia się więcej komórek jajowych niż można jednorazowo przenieść do jamy macicy. Ma to na celu zwiększenie szans pary na powodzenie zapłodnienia pozaustrojowego. Nietransferowane zarodki są zabezpieczone poprzez zamrożenie.

MSOME-badanie-nasienia-w-duzym-powiekszeniu

MSOME – badanie nasienia w dużym powiększeniu

Badanie nasienia metodą MSOME umożliwia szczegółową analizę morfologii żywych plemników. W tym celu wykorzystywane jest ponad 6000-krotne powiększenie mikroskopowe. Rozszerzona diagnostyka męskiej niepłodności za pomocą MSOME, w porównaniu do standardowego badania nasienia, pozwala jeszcze dokładniej zweryfikować budowę plemnika i wykryć ewentualne nieprawidłowości, które mogą odpowiadać za problemy związane z zapłodnieniem komórki jajowej i rozwojem zarodka.