Adenomioza - przyczyny, objawy, leczenie

Adenomioza jest odmianą endometriozy, zlokalizowaną w mięśniu macicy. Jest to schorzenie, które może powodować ból, zaburzenia miesiączkowe, a także znacznie wpływać na płodność kobiet, utrudniając zajście w ciążę oraz zwiększając ryzyko jej utraty. Ważne jest zatem, aby możliwie wcześnie zdiagnozować chorobę, co pozwoli zastosować odpowiednie metody leczenia. W dużym stopniu terapia zależy od stopnia zaawansowania adenomiozy oraz dolegliwości odczuwanych przez kobietę.

Aktywacja oocytów - jak poprawia skuteczność in vitro?

Wspomagana aktywacja oocytów stosowana jest w procedurze in vitro w celu poprawy skuteczności metody ICSI. Polega na umieszczeniu komórki jajowej, po wprowadzeniu do niej plemnika, w specjalnym medium zawierającym jonofor wapnia. Aktywacja ma za zadanie zwiększyć odsetek zapłodnionych oocytów w przypadku par, u których w poprzednich cyklach uzyskano niski odsetek zapłodnień, a tym samym uzyskać większą liczbę zarodków i szans na ciążę.

Androlog – lekarz od męskiej niepłodności

Wizyta u androloga to niestety wciąż wstydliwy temat dla wielu mężczyzn. Zupełnie niepotrzebnie, biorąc pod uwagę pomoc, jaką mogą uzyskać u specjalisty. Androlog to lekarz, który diagnozuje i leczy choroby oraz zaburzenia związane z męskim układem rozrodczym, również te odpowiadające za niepłodność.

Aspermia, czyli brak wytrysku u mężczyzn - przyczyny i leczenie

Aspermia to dolegliwość często niesłusznie mylona z azoospermią, czyli sytuacją, gdy w nasieniu nie ma plemników. W odróżnieniu od niej charakteryzuje się całkowitym brakiem ejakulacji. Zależnie od przyczyny aspermii pacjentowi proponowane są różne metody leczenia. Dlaczego mężczyźni mają problemy z wytryskiem? Czym grozi brak wytrysku? Jak leczyć brak spermy? Dowiecie się tego z artykułu.