Korzystaj z wiedzy naszych specjalistów

Wszystkie artykuły
Co-to-jest-zespol-policystycznych-jajnikow-przyczyny-PCOS

Co to jest zespół policystycznych jajników? Przyczyny PCOS

Zespół policystycznych jajników, w skrócie PCOS (ang. polycystic ovary syndrome), jest jednym z najczęściej występujących zaburzeń endokrynologicznych wśród kobiet. Charakteryzuje się m.in. nieregularnymi cyklami miesięcznymi, nadmiarem androgenów oraz policystycznymi jajnikami. Szacuje się, że PCOS dotyka od 5 do 15% kobiet w wieku rozrodczym.

Objawy-PCOS-na-co-nalezy-zwrocic-uwage

Objawy PCOS - na co należy zwrócić uwagę?

Charakterystycznymi dla PCOS objawami są nieprawidłowe cykle miesięczne, nadmiar hormonów męskich, jak również policystyczne jajniki. Zaburzenia mogą mieć różne nasilenie, wymagają dokładnego zdiagnozowania i prawidłowego rozpoznania, w tym wykluczenia innych podobnie przebiegających chorób.

Leczenie-PCOS-jakie-terapie-i-leki-stosowac

Leczenie PCOS - jakie terapie i leki stosować?

Zespołu policystycznych jajników nie można całkowicie wyleczyć. Jednak dzięki zastosowaniu odpowiednich terapii udaje się zmniejszyć dolegliwości spowodowane PCOS oraz powstrzymywać rozwój tego schorzenia.

PCOS-a-dieta-co-jesc-a-czego-unikac

PCOS a dieta - co jeść, a czego unikać?

Zdrowa dieta oraz zrównoważona aktywność fizyczna są niezwykle ważne dla kobiet cierpiących na PCOS. Właściwe odżywianie, ruch i redukcja masy ciała może ograniczyć objawy zespołu policystycznych jajników, przywrócić prawidłową owulację, a tym samym zmniejszyć ryzyko wystąpienia niepłodności i innych powikłań.

Klinika leczenia niepłodności zapewnia sprawdzone informacje i przydatne porady.

Jesteśmy po to, by odpowiedzieć na Twoje pytania

Nie ma złych pytań, jesteśmy po to, by pomóc. Nasz specjalista chętnie z Tobą porozmawia, doradzi i wyjaśni wszelkie wątpliwości dotyczące wizyt, badań, zabiegów, a także opowie o naszych metodach leczenia.

SKONTAKTUJ SIĘ ZE SPECJALISTĄ Z WYBRANEJ KLINIKI:

Phone icon +48 22 300 50 90