Korzystaj z wiedzy naszych specjalistów

Laparoskopia ginekologiczna - wskazania i przebieg?

W skrócie Laparoskopia jest małoinwazyjną techniką operacyjną, która pozwala zbadać oraz wykryć nieprawidłowości w narządach wewnętrznych, a także umożliwia usunięcie patologicznych zmian. Zabieg laparoskopii jest również stosowany w leczeniu niepłodności oraz przy występujących zaburzeniach związanych z donoszeniem ciąży.

Wskazania do laparoskopii

Laparoskopię ginekologiczną można podzielić na diagnostyczną i leczniczą ­inaczej nazywaną terapeutyczną. Zabieg wykonuje się najczęściej w przypadku niepłodności, dzięki niemu można sprawdzić budowę i drożność jajowodów, a także określić czy występują zrosty. Gdy pacjentka skarży się na bóle miednicy do rozważenia pozostaje również wykonanie bardziej szczegółowej diagnostyki poprzez laparoskopię. Przyczyną tych dolegliwości mogą być bowiem ogniska endometriozy, ciąża pozamaciczna, mięśniaki macicy, zrosty czy też torbiele jajnika. Często zdarza się, że w zaplanowanym zabiegu diagnostycznym lekarz dodatkowo usuwa zauważone patologiczne zmiany.

Jesteśmy po to, by odpowiedzieć na Twoje pytania

SKONTAKTUJ SIĘ ZE SPECJALISTĄ Z WYBRANEJ KLINIKI:

Phone icon +48 22 300 50 90

Laparoskopia przebieg

Pacjentka podczas laparoskopii jest znieczulona ogólnie. Przebieg operacji laparoskopii polega na wprowadzeniu przez niewielkie nacięcia w skórze brzucha specjalistycznego sprzętu z minikamerą oraz rurki, przez którą podaje się dwutlenek węgla. Pod wpływem gazu powłoki brzuszne zwiększają swoją objętość, dzięki temu lekarz może bez trudności wprowadzić mikronarzędzia. Minikamera laparoskopu pozwala na dokonywanie zbliżeń narządów, które są diagnozowane lub operowane, a obraz pokazywany jest na ekranie monitora. Po zabiegu lekarz usuwa gaz z jamy brzusznej, a powstałe po narzędziach nacięcia są zszywane. Pacjentka pozostaje w szpitalu na dwa lub trzy dni po operacji.

Klinika leczenia niepłodności Bocian zachęca do zapoznania się z innymi artykułami nt. laparoskopii.