Korzystaj z wiedzy naszych specjalistów

Objawy endometriozy

W skrócie Kobiety zmagające się z endometriozą mogą mieć różne objawy. Często są one podobne do objawów występujących w innych schorzeniach ginekologicznych, co utrudnia zdiagnozowanie choroby, zwłaszcza w początkowym stadium. Ponadto endometrioza latami może rozwijać się bezobjawowo, a nasilenie symptomów nie odpowiada stopniowi jej zaawansowania.

Częste dolegliwości

Typowymi objawami endometriozy mogą być bardziej obfite i dłużej trwające miesiączki, silny ból podbrzusza podczas menstruacji, plamienia okołomiesiączkowe, widoczne ślady krwi w moczu lub stolcu, a nawet ból odczuwany podczas wypróżniania się. Wraz z rozwojem endometriozy ból może występować również przewlekle i przybierać na sile. Także jakość życia seksualnego kobiet z endometriozą jest ograniczona, ze względu na bolesność podczas stosunków płciowych.

Jesteśmy po to, by odpowiedzieć na Twoje pytania

SKONTAKTUJ SIĘ ZE SPECJALISTĄ Z WYBRANEJ KLINIKI:

Phone icon +48 22 300 50 90

Brak objawów

Niestety brak wyżej wymienionych objawów nie musi świadczyć o braku endometriozy i odwrotnie. Zdarza się bowiem, że kobieta mimo braku objawów posiada bardzo duże i zaawansowane ogniska choroby, które mogą być niebezpieczne dla jej zdrowia. Wtedy endometrioza może zostać wykryta przypadkowo, np. podczas zabiegów lub operacji chirurgicznych.

Klinika leczenia niepłodności Bocian zachęca do zapoznania się z innymi artykułami dotyczącymi laparoskopii.

Ekspert Kliniki Bocian: dr n. med. Bartosz Pietrzycki
Specjalista ginekologii i położnictwa