Korzystaj z wiedzy naszych specjalistów
Powrót do artykułów

Jak poprawić jakość nasienia?

W skrócie Mężczyzna, który chce poprawić jakość swojego nasienia i zwiększyć szansę na zostanie ojcem powinien zadbać o odpowiednio zbilansowaną dietę, aktywność fizyczną i seksualną.

Aktywność fizyczna

Utrzymanie ciała w odpowiedniej kondycji, w tym uprawianie sportu, wpływa pozytywnie na jakość nasienia. Taki tryb życia stabilizuje również gospodarkę hormonalną, która odgrywa istotną rolę w przypadku męskiej płodności.

Seks

Regularna aktywność seksualna poprawia jakość nasienia i pobudza jego produkcję. Zalecane jest uprawianie seksu 2-3 razy w tygodniu, dzięki temu plemnik będzie miał najlepsze parametry, zarówno pod względem ruchliwości, koncentracji i ruchu postępowego.

Kwas foliowy

Odpowiednia ilość kwasu foliowego w organizmie zapobiega ewentualnym zaburzeniom w strukturze materiału genetycznego nasienia.

Źródła kwasu foliowego:

  • szpinak,
  • brokuły,
  • ryż,
  • pomarańcze,
  • banany,
  • produkty zbożowe,
  • kurza i wołowa wątróbka,
  • jaja.

Jesteśmy po to, by odpowiedzieć na Twoje pytania

SKONTAKTUJ SIĘ ZE SPECJALISTĄ Z WYBRANEJ KLINIKI:

Skontaktuj się z naszym specjalistą

Warszawa - Śródmieście
Phone icon +48 22 300 50 90

Selen

Poprawia ruchliwość plemników oraz ich liczebność. Wspiera także metabolizm testosteronu.

Źródła selenu:

  • orzechy brazylijskie,
  • nasiona słonecznika,
  • owoce morza i ryby,
  • drób,
  • czosnek,
  • cebula
  • ryż brązowy.

Cynk

Wpływa na wytwarzanie hormonów płciowych, produkcję nasienia, libido, a także zapłodnienie.

Źródła cynku:

  • nabiał,
  • ryby,
  • jaja,
  • pestki dyni i słonecznika,
  • szpinak,
  • orzechy,
  • mięso.

Witamina E

Polepsza jakość nasienia. Połączenie witaminy E z selenem może okazać się pomocne w leczenia raka prostaty, a nawet w uniknięciu zachorowania na ten nowotwór.

Źródła witaminy E:

  • ryby,
  • oleje roślinne,
  • orzechy,
  • papryka,
  • szpinak,
  • biała kapusta.

Witamina C

Chroni DNA plemników przed niepożądanymi zmianami. Jest naturalnym antyoksydantem neutralizującym i usuwającym z organizmu wolne rodniki, które uszkadzają komórki. Wspomaga również działanie witaminy E.

Źródła witaminy C:

  • owoce dzikiej róży,
  • czarne porzeczki,
  • cytrusy,
  • papryka,
  • brukselka,
  • szpinak,
  • kalafior.

Ekspert Kliniki Bocian: Elżbieta Potentas,
dietetyk

Powiązane artykuły

Co szkodzi plemnikom?

Negatywnie na męskie nasienie mogą wpływać nie tylko używki, niektóre produkty spożywcze, kosmetyki, środki chemiczne, ale również nieodpowiedni styl życia i zanieczyszczone środowisko. W trosce o swoją płodność mężczyźni powinni wiedzieć, co obniża jakość i ilość plemników.

Zobacz także