Korzystaj z wiedzy naszych specjalistów

In vitro i seks przed transferem zarodków

W skrócie Transfer zarodków to oczekiwany moment każdej pary podchodzącej do procedury zapłodnienia pozaustrojowego – in vitro. Pacjenci przygotowując się do niego niejednokrotnie zastanawiają się, co z kwestią współżycia po punkcji lub przed samym kriotransferem, w przypadku gdy posiadają mrożone zarodki?

Seks między punkcją a transferem

Zabieg punkcji jajników, czyli pobrania komórek jajowych, przeprowadzany jest w ogólnym znieczuleniu. W jego efekcie kobieta może odczuwać:

• gorsze samopoczucie,
  • dyskomfort,
  • niewielkie dolegliwości bólowe,
  • plamienia.

Z tego względu często też nie ma ochoty na współżycie w kolejnych dniach po zabiegu. Jednak nie tylko ten element jest istotny. Seks wzmaga ryzyko pojawienia się infekcji i stanów zapalnych w drogach rodnych kobiety. Z tego względu nie jest wskazane współżycie pomiędzy punkcją a transferem. Rozwijające się zakażenia mogłyby bowiem negatywnie wpłynąć na proces implantacji zarodka i wczesnego rozwoju ciąży.

Seks przed kriotransferem

Pacjentka podchodząca do kriotransferu na kilka dni przed przeniesieniem mrożonego zarodka do jamy macicy też powinna unikać współżycia. Jest to również związane z tym, by nie narażać swojego zdrowia na ewentualne rozwinięcie się infekcji bakteryjnych lub grzybicznych w drogach rodnych, które mogłyby znacznie obniżyć szanse na powodzenie całej procedury zapłodnienia pozaustrojowego.

Jesteśmy po to, by odpowiedzieć na Twoje pytania

SKONTAKTUJ SIĘ ZE SPECJALISTĄ Z WYBRANEJ KLINIKI:

Phone icon +48 22 300 50 90

Jak zwiększyć skuteczność transferu?
Ekspert Kliniki Bocian: dr n. med. Tomasz Bączkowski, specjalsta ds. leczenia niepłodności z Kliniki Bocian