Artykuły

Metody rozpoznania dni płodnych i owulacji

Określenie dni płodnych pozwala kobiecie świadomie planować macierzyństwo i zwiększyć szanse na uzyskanie ciąży parom starającym się o dziecko.

Endometrioza - przyczyny, objawy i leczenie

Endometrioza jest chorobą polegającą na pojawianiu się błony śluzowej macicy tzw. endometrium poza pierwotnym miejscem jej występowania, czyli jamą macicy.

Wpływ snu na płodność

Odpowiednio długi sen, trwający od siedmiu do ośmiu godzin w ciągu nocy, może mieć korzystny wpływ na nasze samopoczucie i zdrowie w tym również płodność.

Onkofertility – płodność w starciu z nowotworami

Choroby nowotworowe i ich leczenie mogą prowadzić do niepłodności. Osobom ze zdiagnozowanym nowotworem zaleca się zamrożenie gamet przed terapią onkologiczną.

pierwsze objawy ciąży

Pierwsze objawy ciąży

Pierwsze dni rozwijającego się nowego życia to czas tajemnicy. Zapłodniona komórka jajowa potrzebuje około siedmiu dni by pokonać jajowód i zagnieździć się w błonie śluzowej macicy.

czy usg w ciąży jest szkodliwe

Czy USG w ciąży jest szkodliwe dla dziecka?

Często wykonując badanie USG ciężarnej lekarze spotykają się z pytaniem - czy to nie zaszkodzi mojemu dziecku? Krąży bowiem wiele mitów dotyczących szkodliwości ultradźwięków.

pierwsze dni macierzyństwa

Pierwsze dni macierzyństwa

Dolegliwości poporodowe potrafią skutecznie przyćmić radość z pierwszych dni macierzyństwa. Bardzo często wynika to z niewiedzy i nieprzygotowania świeżo upieczonych mam na to, co czeka...